Wist je dat er vele kansen liggen op het gebied van adverteren op Facebook? Op Facebook kom je niet alleen in contact je met vrienden en familie, maar ook met talloze producten en merken: vaak via bedrijven die adverteren op Facebook. Wist je dit trouwens ook? Uit onderzoek blijkt namelijk dat bijna de helft van de mensen naar Facebook komt om actief te zoeken naar producten en een meerderheid van hen ontdekt ook nieuwe producten op Facebook. Adverteerders, waaronder retailers, kunnen daarom kiezen uit een groeiend aantal oplossingen om via adverteren op Facebook de gebruikers van dit platform te leiden naar hun webshop of winkel. Check: Facebook

Facebook Carrousel Advertentie

Vorig jaar introduceerde Facebook de nieuwe carrousel-advertentie. Deze stelt jouw bedrijf in staat om meerdere productafbeeldingen en -links te gebruiken in één advertentie. Hiermee creëren ondernemers een lagere kosten-per-conversie van 30 tot 50 procent. Per einde van dit jaar is de carrousel-advertentie ook beschikbaar op Instagram adverteren en sinds kort kun je ook video’s toevoegen aan de carrousel voor jouw bedrijf. Een mooie vorm adverteren op Facebook!

In advertising activiteiten die wij uitvoeren voor onze opdrachtgevers boeken wij uitstekende resultaten als wij de carrousel voor B2C bedrijven inzetten om hun producten tot leven te brengen in dynamic product ads. Met dynamic product ads uploaden wij een productcatalogus van onze opdrachtgevers en kiezen wij ervoor om Facebook de meest relevante producten te tonen aan gebruikers. Met de carrousel kunnen meerdere producten worden getoond waardoor mensen gemakkelijk kunnen bladeren en ontdekken via hun mobiele telefoon en tablet.

Facebook Canvas Advertenties

Het is mij opgevallen dat als ik zelf op een product in een advertentie klik de mobiele website waar naar verwezen wordt vaak niet optimaal is, of langzaam is. Jammer! Want: dat maakt de kans groter dat potentiële klanten afhaken. Daarom test Facebook nu Canvas Advertenties. Als mensen op een advertentie hebben geklikt zullen ze een snelladende en schermvullende pagina zien, waar ze kunnen bladeren door producten voordat ze de stap maken naar de website van jouw bedrijf. Check: Facebook

‘Koop’ call-to-action button.

Deze functie van adverteren op Facebook wordt al een tijd getest en geeft ondernemers een goede manier om hun verkoop te stimuleren. Via desktop of mobiel kunnen Facebook gebruikers op de ‘koop’-button in een advertentie klikken, om een product vervolgens direct aan te schaffen.

Facebook pagina met ‘winkelgedeelte’

Wereldwijd bezoeken meer dan een miljard mensen zakelijke Facebook pagina’s. Dit doen zij om meer te weten te komen over een bedrijf. Daarom voegt Facebook meer manieren toe om producten te tonen en te verkopen aan mensen, zoals bijvoorbeeld een winkelgedeelte. Bedrijven kunnen ervoor kiezen om dit onderdeel van de zakelijke Facebook pagina te laten doorverwijzen naar hun eigen website of ze kunnen een manier testen om mensen direct via de pagina aankopen te laten doen. Wij boeken mooie resultaten met adverteren op Facebook.

Nieuwe winkelfuncties binnen Facebook favorieten

Facebook ziet ook dat mensen nieuwe producten ontdekken op verschillende plekken binnen Facebook: in het nieuwsoverzicht, op zakelijke pagina’s en in groepen. Facebook test het bieden van één centrale plek waar mensen gemakkelijk producten kunnen ontdekken, delen en kopen. Later zal ook andere berichten aan worden toegevoegd, waarbij je kunt denken aan producten die te koop zijn in groepen. Kansen voor jouw bedrijf dus! Check: Facebook

En: als je hulp nodig hebt, dan helpt mijn bedrijf je (meer dan) graag! Check: Lees meer over BuzzPartners en waarom we nog geen klant zijn kwijtgeraakt!