Tiktok voor slagers: Onzin of Kans?

Waarom ook jouw worst viral kan gaan

TikTok. Het platform van dansjes, kattenfilmpjes en puberhumor, toch? Klopt. En toch zie je er ook bakkers, kaasboeren, groentemannen en slagers voorbij komen. Waarom? Omdat het werkt.
Ook (juist!) voor traditionele vakmensen.

Want laat je niet foppen: mensen op TikTok zijn op zoek naar echtheid, ambacht en verrassende verhalen. Precies wat jij in huis hebt.

Wat werkt voor slagers op tiktok?

  • Het snijden van een perfect stuk vlees (rustgevend en fascinerend)
  • Het laten zien van hoe een worst gemaakt wordt
  • Een ”dag uit het leven van een slager”
  • Recepttips met jouw producten in de hoofdrol
  • Grappige klantenmomenten of typisch vaktaal

En het mooiste? Je hoeft niet viraal te gaan met miljoenen views. Als jouw video 5000 mensen bereikt in de regio en 50 daarvan komen langs, dan is dat pure winst.

Maar mijn klanten zitten toch niet op tiktok?

Misschien je oudere klanten niet. Maar hun kinderen wel. En die koken, bestellen voor thuis, doen boodschappen voor het gezin of tippen hun ouders. Bovendien: als jij nu begint met zichtbaar zijn voor een jonge doelgroep, bouw je aan de klanten van morgen.

Is tiktok iets voor jouw slagerij?

Niet elke slagerij hoeft op TikTok, maar wél elke slagerij moet nadenken over nieuwe manieren van bereik.
TikTok kan je helpen om:

  • Je merk te moderniseren
  • Jongere doelgroepen aan te spreken
  • Je vakmanschap op een creatieve manier te laten zien

En wij helpen je graag om dat slim aan te pakken. Geen rare dansjes, maar échte content die bij jouw zaak past.

Wat zeggen onze klanten?

Deel gerust dit artikel