Waarom elke slagerij zich online moet onderscheiden

Jonge generaties oriënteren zich niet meer via de krant of een vacature tekst, maar via hun telefoon. De slagerijen die nu social media serieus nemen, hebben straks een enorme voorsprong. De vraag is alleen: wil je bij de voorhoede horen? Of wachten tot je buurman ineens viraal gaat met zijn spareribs.

Slager, jouw klanten zitten op Instagram en Facebook. Zit jij daar al op?

Je staat om 06:00 in de slagerij. Alles vers, alles klaar, maar wie weet dat eigenlijk?

  • Jij weet hoeveel liefde er in je producten zit.
  • Jij weet hoe goed jouw BBQ-pakketten zijn.
  • Jij weet hoe uniek jouw gehaktbal is.

Maar weet jouw klant dat ook?

Van toonbank naar tijdlijn

Je klanten zijn online. Sterker nog, ze scrollen elke dag door Instagram of Facebook, op zoek naar inspiratie, recepten, sfeer en ja, ook een goed stuk vlees. Ze kijken naar video’s van een ribeye op de grill, naar foto’s van huisgemaakte worsten en naar stories van die o-zo-heerlijke filet americain. Ondertussen scrollen ze misschien achteloos voorbij jouw slagerij, simpelweg omdat je er niet tussen staat.

“Maar ik heb daar geen tijd voor”

Dat snappen wij. Jij runt een ambachtelijk bedrijf. Je snijdt, vult, rookt, braad, adviseert en dan moet je óók nog social media doen? Toch is het geen kwestie van óf-óf. Het is een kwestie van slim uitbesteden. Terwijl jij je focust op wat jij het beste doet, echt vakmanschap, zorgen wij ervoor dat jouw werk gezien wordt. Met strategische content, foto’s waar je honger van krijgt en campagnes die niet alleen likes opleveren, maar ook klanten.

Wat levert het op?

Door actief te zijn op social media vergroot je je zichtbaarheid in de regio. Mensen zoeken tegenwoordig lokaal, via hun telefoon, en als jouw slagerij daar zichtbaar is, sta je bovenaan in hun lijstje. Je bouwt bovendien aan een band met je klanten, door je verhaal te delen voelen ze zich betrokken en verbonden met jouw zaak. Die betrokkenheid zorgt voor meer winkelbezoek, meer bestellingen en meer mond-tot-mondreclame. En misschien nog wel belangrijker: jonge mensen die op zoek zijn naar werk, kiezen eerder voor bedrijven die ze online kunnen volgen en waarmee ze zich kunnen identificeren.

Klaar om zichtbaar te worden?

Laat jouw slagerij niet langer onzichtbaar zijn. Je hebt de kwaliteit. Je hebt het verhaal. Laat het zien!

Wat zeggen onze klanten?

Deel gerust dit artikel