Je kent het vast: het is dinsdag, je hebt je toonbank mooi gevuld met kip, kalkoen, gehakt, een paar maaltijden, maar geen nieuw product, geen wildspecial, geen actie. En dan komt de vraag: “Wat moet ik posten op sociale media?
Het goede nieuws? Juist op een gewone werkdag kun je laten zien wat jouw poelierszaak zo bijzonder maakt. Je hebt meer te vertellen dan je denkt. In deze blog geven we je inspiratie voor content, ook als er (schijnbaar) niks nieuws te melden is.
1. Laat het dagelijkse vakmanschap zien
Wat voor jou ‘gewoon werk’ is, is voor je klant interessant. Denk aan:
- Hoe je kipfilet panklaar maakt
- Hoe je maaltijden bereidt
- Hoe vroeg je begint
- Hoe de toonbank wordt opgebouwd
- Hoe je vlees zorgvuldig snijdt of marineert
Maak een korte video of een foto met een korte uitleg. Geen grote productie nodig. Gewoon een glimp achter de schermen. Zo zorg je ervoor dat mensen niet alleen je producten zien, maar ook wie de producten bereid/maakt.
2. De mensen achter de toonbank
Klanten kopen niet alleen bij jou om het product, maar om het vertrouwen in jou en je team. Laat dus af en toe iemand van je personeel zien. Dit is een stuk leuker en zo wissel jij de foto’s op je social media af. Niet alleen verkopen.
Voorbeelden:
- “Dit is Piet. Hij werkt al 12 jaar bij ons en is de koning van het gehakt.”
- “Vandaag staat Sanne achter de grill. Haar favoriete product? De gevulde parelhoen.”
Mensen houden van mensen. En een vriendelijk gezicht verkoopt beter dan een kale product foto.
3. Een klantvraag of review delen
Krijg je vaak dezelfde vragen? Of een leuke reactie van een tevreden klant? Perfect om te delen!
Bijvoorbeeld:
- “Vraag van de week: hoe lang moet ik een kalkoen braden?”
- “Review van de dag: ‘We rijden er graag 20 minuten voor om. Heerlijk vlees en fijne mensen.’”
Mensen kijken namelijk eerst op google of social media of er ‘goede reviews’ zijn van jouw bedrijf. Als er een goede review op staat gaan mensen vaker en sneller wat bij je halen. Deel deze berichten dus. Laat een vaste klant een keer praten op je social media. Zo bouw je vertrouwen op bij nieuwe klanten. Dat is het belangrijkste wat er is!